Saturday, October 30, 2010

Milik siapa hati ini...?

Bagaikan merah darah yang mengalir
Membasahi setiap uratan benang dihati
Bagaikan simbahan racun memakan diri...
Hati ini kau hujani....
Sepi,bisu ,tuli.....bagaikan kayu....
Hingga kenoktah ini...kau perlakukan aku...
29hb.sept.2010
Tujuh belas lautan gelombang
Ku terokai bersama mu
Akhirnya......
Disini kesudahannya
lewat satu waktu dulu,jika akulah nyawamu
Kini tidak lagi.....
Yang jahat itu semuanya aku...
Yang mulia hanya diri milik mu...
Waktu yang berputar
Arus yang sentiasa berpusar
Jangan tinggalkan aku menghitung
Waktu-waktu misteri ini sendirian
Tak tertanggung jiwa ini...
Zahirnya kau bisa memiliki
Rohnya telah kembali....
Tangis tak bisa kau dengari
Lemas dan karam di dasar kehancuran
Milik siapakah lagi hati ini?
Milik siapakah lagi diri ini?
Pada mu ya tuhan...
Bawalah aku pergi...bersemadi didasar
Keabadian....
Disini ..aku tak diperlukan
Dan aku tak sanggup dengan penghinaan
Aku di lahirkan bukan untuk dihina
Aku jua insan yang bernafas dan berjiwa
Bukan batu,bukan kayu........
Bukan jua insan yang maksum kejadiannya
Ya Tuhan ...jemputlah aku dalam lena
Agar tiada insan yang terluka
Tiada lagi jiwa yang derita...
Tiada nilai diri ini lagi buat yang tersayang...
Jemputlah aku..kerana dalam diri ini
Tiada lagi roh yang bersemadi
Yang ada hanya jasad....yang tak berjiwa
Senyum juga mencicah derita
Mungkin di sana aku lebih bahagia


 By Moon...

2 comments: